Nezaradené

Jak to dát

Pro nějaké kroky jsem se rozhodla já sama, o spousty dalších jste se se mnou podělili vy na Instagramu. Já vám za to děkuju, jsou to skvělé tipy. Pojďme na to.

POHYB

To, že do svých dnů zařadíme pohyb, byla asi nejčastější odpověď. A přesně to mám v plánu i já. Pohyb šidím posledních několik let s tradiční výmluvou „vždyť mám malé děti, na to fakt nemám čas“, ale už i sama před sebou se za tu výmluvu stydím. Jako asi většina z nás mám doma cvičící stroj, který ze začátku sloužil svému účelu, pak značně delší dobu jako věšák na prádlo a teď už je dlouhá léta ve sklepě. No nastal jeho čas. Poprosím děti, aby respektovaly mé rozhodnutí cvičit, zabavily se 😊 a pustím se do toho! Vlastně se dost těším. A jak mi někdo psal – dobré je začít, jakkoliv, ale začít, zvyšovat zátěž a délka cvičení se dá vždycky, nemusíme hned trhat rekordy.

JÍDLO

Další hojně zastoupená aktivita byla jídlo. A to ve dvou rovinách. Jedna se týkala snížení množství snězeného jídla za účelem nepřibrání zbytečného množství kil, druhá samotného vaření, lepšího plánování jídel, zkoušení nových jídel. Pro mě osobně je tohle velká výzva! Dvě malé děti, vařit se musí stále a neustále. Zároveň nechci jíst všechno, co jedí děti, které chtě nechtě preferují českou kuchyni a pečivo. Takže tady jsem si já osobně dala aspoň jeden cíl a ten je „nejíst cukr“. Tím myslím sladkosti, koláče, buchty, prostě to, po čem sáhnete, když jste v úzkých 😊 Místo toho vyberu sýr, ovoce, ořechy, sušený kokos, kousek kváskovýho chleba.

Na druhou stranu je teď přesně ten čas, kdy můžeme vyzkoušet nová jídla. Čas máme a když seženeme suroviny, můžeme se několik hodin zabavit. Moc se mi líbí pojetí receptů na https://fitrecepty.info/, zdravě, vyváženě, a zároveň to vypadá naprosto lákavě! Jsou tam teď i zdarma ke stažení dvě kuchařky.

UPÉCT CHLEBA

Tomu dám samostatný odstavec. Je to taková oblíbená aktivita posledních let. Já tomu dlouho odolávala, ale tak před měsícem jsem dostala kvásek a ten chleba konečně upekla. Od té doby ještě další tři. První byl jednoznačně nejlepší a nejpovedenější, ale ono to zase přijde. Návodů je všude spousty, já mám moc ráda www.maskrtnica.cz a její web a IG, protože víc informací k tomuto tématu už asi nikde jinde není. Každopádně čerstvě upečený chlebík, s máslem a solí… hmm, to vám definitivně vyplaví vlny hormonů štěstí v těle 🙂

A O OTUŽOVÁNÍ JSTE SLYŠELI?

Někdo mi psal, že mu dělá dobře ranní studená sprcha. Je to asi nejlepší způsob na jednoduché posílení imunity, zadarmo, časově nenáročný a fakt vás to nakopne. Já sama studenou vodu miluju, ale dávám jí až večer, po osprchování, přetočit kohoutek na studenou a pěkně minutu se toho nebát! Na obličej, na zátylek (tohle místo vyžaduje asi to největší odhodlání!)… můžu vám říct, že ten pocit PO stojí za to! A každý večer se na to těším. Zkuste to! Nemusíte se hned vrhat do ledový Vltavy, chce to pozvolna, jak na to se dá načíst třeba tu www.otuzilci.cz.

RANNÍ RUTINA

Jestliže zůstáváme doma, doporučuji se již ráno převléknout z pyžama! Třebaže jsme zvyklí si o víkendu dopřát, a ty dny si udělat pohodový, relax, pýžo, kafíčko… tak pozor, toto není víkendový den. Teď takových dnů bude za sebou více, tak ať už se od rána cítíme jako člověk 😊 Jestliže jste zvyklé se i líčit, tak to taky neopomínejte, nemusí se jednat o večerní dramatický look, ale aspoň lehce, už jen pro ten pocit… ještě přičísnout a vyrazit z koupelny do obýváku čelit novému dni 😊

PAKLIŽE MÁM DĚTI…

Více se jim věnovat a to VĚDOMĚ. Hrát s nimi hry. Občas s nimi mluvit anglicky…. to cituju vás. Za mě se vším souhlasím, kór s malými dětmi je tahle celá doba výzva nejvýzvovatější. Ale po pár dnech můžu říct, že se vyplatí se na ně naladit, nespěchat, vysvětlit jim situaci ve světě (proč ta mamka furt šije roušky??), a naopak se ponořit do toho dětského světa a užít si to. A není od věci si nastavit pravidla, režim, napsat si to na papír a následně se to snažit alespoň rámcově dodržovat. Co se bude dělat dopoledne, po obědě, odpoledne, večer. Naši klučíci si tam ještě vynutili dopsat formulku „ňuňání s mamkou kdykoliv během dne“, tak to tam máme samozřejmě připsaný 😊

DOMÁCNOST

Taky hodně skloňované téma. Udělat generální úklid, ono se to tak na jaře nabízí. Nicméně co můžeme udělat ještě navíc, když bude víc času? Co takhle důkladně protřídit šatník? Aktuálně k tomu udělala prima video Katka z www.laflorita.sk. Jakékoliv další organizace domova mají v malíčku třeba na www.mamami.cz a můžou vám s tím třeba i pomoct, protože někdy se v tom člověk dost topí a neví přesně jak začít.

VĚNOVAT SE SVÝM ZALIBÁM

Co zaznělo? Samé krásné aktivity… šití (ne rouškové), háčkování, čtení, naučit se malovat akvarelem, trénovat krasopis, došít sukni, doladit si střih, vymalovat konečně ty omalovánky, začít pomalu připravovat zahradu, naučit se stojku (!), složit písničku… všem držím palce, ať to opravdu zrealizujete! Já se těším na svoje tašky… až k nim zase zasednu.

UDĚLAT POŘÁDEK VE FOTKÁCH

Kdo by tohle nepotřeboval?? Mobil plný fotek a videí, každý den to přibývá a přibývá… ideální čas k tomu sednou. Protřídit, seřadit, vybrat nejlepší, udělat fotoalba… hmm, můj sen.

MEDITACE, RELAX

Každý máme asi nějakou formu, kterou si dopřáváme výše zmíněné. Pro někoho je to třeba se večer naložit do vany, někdo dokonce může spát, kdy chce! Čistá závist z mé strany… Každopádně nezapomínejme toto občas zařadit, uklidnit se, nádech, výdech. Situace nás nutí být v lehkém stresu, řekla bych až strachu, tak ať nás to nepřemůže. Já mám třeba ráda si večer pustit pěkný film, nebo seriál… třeba teď bude fajn využít 30 denní zkušební verzi Netflixu zdarma?

BÝT VÍC OFFLINE

Jste taky napsali. Proč ne? Přijde mi teď ta doba jako takový návrat ke kořenům, rodina pospolu, obstarávání obživy, věnování se dětem… to koukání do mobilu k tomu moc nesedí. A jsem ráda, že všechny výše zmíněné tipy jsou vlastně offline aktivity!

Ale možná to naopak vnímáme jako jedinou možnou cestu, jak být v sociálním kontaktu, byť virtuálním. Taky to tak mám. Třeba jsem teď nově objevila možnost volat kamarádkám, a to přes videohovor… taky taková novinka, na kterou by dřív nebyl čas.

Budu ráda, jestli se nějakým tipem inspirujete či se ještě podělíte o nějaký váš nápad, JAK TO DÁT. A dáme to, o tom žádná!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.